Keď pred takmer 100 rokmi vyvstala myšlienka výstavby kanálu, ktorý by reguloval tok rieky Moravy, nikto netušil, že raz bude slúžiť ako vychýrená turistická atrakcia. V tej dobe to netušil ani veľkopodnikateľ Tomáš Baťa, ktorý videl v kanáli potenciál vodnej cesty ako ekonomicky výhodnejšieho transportu než bola železničná doprava, ktorú dovtedy využíval na prepravu hnedého uhlia z okolitých baní do svojich tovární.
V priebehu rokov 1934-38 tak bola vybudovaná 51,8km dlhá vnútrozemská vodná cesta začínajúca v českých Otrokoviciach a končiaca v slovenskej Skalici, ktorá na celej tejto trase prekonávala 14 plavebných komnát.
A ako sa z tohto pôvodne nazývaného Prieplavu Otrokovice-Rohatec slúžiaceho výlučne na priemyselné účely stala zážitková plavba pre turistov? Ako mnoho iných vecí, aj prieplav bol počas II. sv. vojny značne poškodený a Baťove závody, ktoré ho využívali boli po jej skončení znárodnené. A keďže dôvodov na jeho rekonštrukciu bolo žalostne málo, vodná doprava tu bola v 60.rokoch minulého storočia úplne pozastavená.
Našťastie, postupne rozvíjajúci sa cestovný a turistický ruch dával opäť zámienku a zároveň podnet na obnovenie dnes už oficiálneho Baťovho kanálu, ktorý by umožňoval záujemcom stráviť na lodiach, či malých lodičkách týždeň, či deň pokojným plavením sa z miesta na miesto.
Nám stačili iba dva malé člny a jeden deň, počas ktorého sme absolvovali cestu zo Skalice do Strážnice, čo úplne stačilo na príjemný aj keď horúci deň uprostred príťažlivej prírody Južnej Moravy.